Wyszedł raport, który twierdzi, że około 100mln Chińczyków, w mniejszym lub większym stopniu, uzależnionych jest od gier/grania w internecie. Ja z gier to w tetrisa pogram jak się bardzo nudzę na lotnisku czy dworcu, ale i to bardzo sporadycznie. Patrząc dookoła zgodzę się z tym, że problem jest- uwielbiają gry- głównie chłopy. Jeśli nie ma jednego czy drugiego cwaniaka na zajęciach to najprawdopodobniej jest tam:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kafejki internetowe w Chinach mają się dobrze. W Polsce chyba juz niespecjalnie maja prawo bytu…? 73% graczy   strzela/podbija inne cywilizacje/wywołuje światowe kryzysy/strateguje lub morduje zombie w domu, 13% gra w kafejkach. Oczywiście biznes na tym jest ogromny.

W 2013 wpływy z  tego interesu wyniosły $13.5 mld USD, prognozy na 2014 to 16.1 mld, a 2017 rynek ma być wart $24mld… Najwięcej maniaków ger komputerowych jest na płn-wschodzie kraju- 29.7%. 2gi w rankingu jest mój Henan 17,2%, a dalej Fujian z 12%. Reszta rozrzucona po całym kraju.  Zgaduję, że na płn-wschodzie pogoda zachęca do siedzenia w domu/i przed komputerem- zimy tam dlugie i srogie, na piwo do parku nie da rady wyjść, siedzą więc w domach i grają- tyle mojej teorii. W Henanie i Fujian nie wiem jak wytłumaczyć takie zamiłowanie do gier.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Wielkośc chińskiej kafejki zależy od jej lokalizacji. Najlepsze miejce na ten biznes to chyba okolica kompusowa- studenci mieszkają na terenie uczelni, nie każdy ma w dormach komputer, a grać przecież trzeba- kafejka jest: tania, otwarta całą dobę, fotele wygodne,  palić oczywiście można, jak człowiek zgłodnieje to zawsze jakąś ‚chińską’ zupke kupi i zaleje wrzątkiem- czego więc chcieć więcej? Przeciętna kafeja zaczyna się od kilkudziesięciu komputerów, a  górnej granicy nie ma.  Największa jaka widziałem miała 3 piętra i po około 300-350 komputerów na każdy poziom…Dodatkowo tanie to jak cholera. Idąc na nockę wychodzi groszowa sprawa. Dziś w kafejce trzeba pokazać dowód osobisty, chiński…teoretycznie obcokajowiec nie wejdzie, ale w praktyce wygląda to różnie- wszystko zależy od osoby za kasą, i jej podejścia do przepisów.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kilka statystyk:
• do 2015 w Chiach bedzie 266mln graczy,
• mężczyni  to 73% z tych namiętnych graczy,
• gracze <19lat- 9,3%,   19-25lat- 55%,  26<- 35,7%,
• 60% preferuje 3D
• najpopularniejsze są gry action RPG (28.1%), później FPP ‚action’ (18.8%) , a 3cie strzelaniny (12%)
•  w 2012  40 chińskich firm wypuściło 170 gier, na czym zarobiły $570mld USD,
• 64% graczy każdego miesiąca wydaje pieniądze na te gry (zbroje, złoto, nismiertelność,  postaci…..to chyba o to chodzi, kompletnie sie nie znam więc zgaduję).

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ja niewiele z tego rozumiem bo w temacie nie siedzę, ale z własnych obserwacji potwierdzam- Chińczycy uwielbiają grać. W pracy siłą rzeczy mam kontakt z młodzieżą i jest szajba, nie tylko na gry typu DOTA, LOL o których istnieniu nie miałem pojęcia aż mnie studenci uświadomili, ale też komórkowe wynalazki. W kafejkach ogromna większość to chłopy, ale grą w telefon Chinka też nie pogrardzi…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Najlepsi gracze w Chinach nie mają jeszcze statusu supergwiazd jak w Korei płd. Singapurze czy Japonii, ale to pewnie tylko kwestia czasu. Namiętni gracze maja Polskę w świadomości- podobno polska drużyna jest najlepsza na swiecie, chyba w DOTA, ale nie jestem pewien, nie odróżniam tych gier….

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Shares