11/11 w Polsce wiadomo, a w Chinach mniej formalne święto- anty-Walentynki czy dzień samotnych/singli – ‚guang gun jie’.

Tradycja/święto zrodziło się w latach 90-tych na kampusach. Ostatnimi laty dostało uznane przez rynek, sprzedawców bo to okazja na niezłe ‚kokosy’, ale to co chińscy konsumenci odstawili dziś to już chyba przesada…

Najpierw małe statystyki:

• w Chinach jest około 249mln samotnych (singli jeśli ktos woli) w wieku ‚poborowym’ (1/5 populacji;)

• w Yunnanie wg portali matrymonialnych jest najgorzej. Aż 70% zarejestrowanych szukających 2giej połówki to mężczyźni,

• aż 11% ze wspomnianych 249mln singli jest w prowincji Gunagdong, tam chyba najtrudniej się ‚sparować’. Reszta czołówki:

(grafika: chinadaily)

• przeciętny chiński konsument wyda(ł) na święto singli ok 1800rmb/900zł (!)

Producenci, sklepikarze czy internet nie mogli przejść obojętnie obok tych żniw. Dzień singla przerodził się w największa na świecie internetową wyprzedaż .

Tmall/Taobao( chiński odpowiednik amazona czy ebaya) ogłaszając szalone 50% promocje  na 11 listopada sam chyba nie spodziewał się takich wyników:

• w ciągu zaledwie godziny(zaraz po północy) sprzedano 2 000 000 staników (WTF?), (BBC)

• na dzień dobry ( licząc od 00:00) Chińczycy wydali na Tmall.com $164 000 000, w 6 minut! ( BBC)

• w ciągu pierwszysch 6 godzin (00:00-06:00) na Tmall Chińczycy ogarnięci singlowo-50% promocją wydali 1.6 miliarda  dolarów:). Rok temu na wydanie tej samej sumy pieniędzy potrzebowali 13 godzin. Brawo- poprawili czas 2krotnie:) (podaje chinadaily) (chinadaily)

•Alibaba.com odnotowała 13.7 mln złożonych zamówień w ciągu pierwszej minuty singlowej promocji(!) (chinadaily)

• 11 listopada 2012 obroty w internetowym handlu sięgnęły 2,2 mld dolarów. (chinadaily)

Bardzo mądrze postąpił Pan Zhang z prowincji Jilin. Cwaniak skonfiskował wszystkie karty płatnicze swojej żonie. Podobno swoje już widział i wiedział że luba poszłaby po bandzie. Brawa dla zapobiegliwego Zhanga! W dzień  singli nie tylko samotni świętują (kupuja), tak samo jak w Walentynki  nie sami zakochani  czy w Boże Narodzenie Chńczycy- świeto zawsze kończy sie przy kasie, czy to w prawdziwym sklepie czy on-line. Marketingowe cwaniaki wiedzą jak wywołac masową psychozę i nabić kasę.

Oczywiście strony się wieszały, serwery padały, ludziom płatności nie przechodziły, znikały produkty z koszyków, bo ktoś inny wykupił zanim ten zapłacił, dramaty nie z tej ziemiI !! Dobrze że kolejny Dzień Singli dopiero za rok;) Nie wiem jak się maja sprawy w sklepach w ‚realu’ ale zapewne swój kawałek tortu również złapali…

Chiński e-rynek i tak ma się bardzo dobrze i niedlugo ma przegonić amerykańskie e-zakupy, a dodajmy do tego ładnie opakowaną wymówke/pretekst i kasa sama wpada. 564mln internetowców pokazało swoją siłę:)

Niżej zdjęcie- około 200 dziennikarzy obserwujących start promocji:
na zegarze jest 00:01:08 i kwota 116 896 436 rmb, czyli w pierwszej minucie na Tmall Chińczycy wydali ok 58mln złotych;)


(zdj: chinadaily)


 

podane liczby w kilku źródłach trochę sie różnia, dam znać jak doliczą się w tych milionach. Przykładowo:

„According to statistics, just six minutes after the Singles Day sales launch on Nov 11, Tmall sales volume reached 10 billion yuan ($1.63 billion), about eight hours faster than last year’s time.” (chinadaily)

„In just six minutes after midnight, $164 million was spent on Tmall.com, China’s Amazon and eBay mixed into one.” (BBC)

zobaczymy czy jak ochłona to dojdą do porozumienia w temacie kwot…


 

Tagged on:         

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Shares